رئیس شورای ملی زیتون ایران گفت: بازارچه زیتون در زنجان با رویکرد برندسازی ایجاد میشود.
مهدی عباسی امروز در گفتوگو با روابط عموی شورا در زنجان اظهار کرد: زیتون استان زنجان چندین سال است، منتظر مساعدت بخش دولتی بوده تا صاحب بازارچه شود.
ایشان با اشاره به اینکه در ماههای اخیر با پیگیریهای نیک سرشت معاون استاندار زنجان از شرکت شهرکهای صنعتی موضوع پیشبینی بازارچه برای این محصول در دستور کار قرار گرفت، افزود: شرکت شهرکهای صنعتی نیز محلی را به عنوان گزینه پیشنهاد داده است.
وی گفت امید میرود در زمینه قیمت پیشنهادی این بازارچه تعدیلی اتفاق افتد، و در ادامه بیان کرد: با راهاندازی بازارچه زیتون برندسازی نه به صورت کلیشهای که به صورت واقعی اتفاق میافتد.
عباسی با اشاره به اینکه باید هزینه محل بازارچه برای فعالان حوزه زیتون به قیمت تمام شده باشد، عنوان کرد: حدود 2 هکتار زمین برای احداث بازارچه پیشبینی شده است.
رئیس شورای ملی زیتون ایران خاطر نشان کرد: با استقرار واحدهای زیتون شورای ملی زیتون نیز با استقرار نماینده خود در مجموعه میتواند در بحث نظارت بر کیفیت زیتون ورود پیدا کند.
وی راهاندازی بازارچه زیتون را مستلزم همکاری بخش دولتی و ساماندهی موضوع حاکمیت این بازارچه خواند و افزود: در صورت همکاری، بازارچه مذکور دو سال آینده در زنجان به بهرهبرداری میرسد.
عباسی با اشاره به توانمندیهای بخش خصوصی به ویژه در بخش زیتون تصریح کرد: راهاندازی این بازارچه میتواند در معرفی این بخش موثر باشد.
رئیس شورای ملی زیتون ایران با اشاره به اینکه زیتون میتواند توجیه اقتصادی مناسبی در کشور داشته باشد، بیان کرد: با بهرهبرداری بازارچه زیتون نقش زنجان در این صنعت بیش از پیش معرفی میشود.
وی با اشاره به اینکه راهاندازی بازارچه زیتون زمینه ترویج سلامت و محوری بودن نقش استفاده از زیتون را به مردم یادآوری میکند، خاطر نشان کرد: افزایش اشتغالزایی در حوزه زیتون، دسترسی آسان و راحت مردم برای تهیه زیتون با کیفیت و معرفی این محصول استراتژیک زنجان به سایر استانها از جمله موضوعاتی است که در احداث و راهاندازی بازارچه زیتون استان زنجان دنبال میشود.
عباسی با اشاره به اینکه برای برندسازی باید در بحث بازارچه امتیازهایی به فعالان بخش زیتون داده شود، افزود: باید با هزینه کمتری این بازارچه در اختیار فعالان این بخش قرار گیرد.