انتخاب زبان :

  • مجامع عموی عادی و فوق العاده شورا مورخ 1398/02/08
    مجامع عموی عادی و فوق العاده شورا مورخ 1398/02/08
  • جلسه دوم ترسیم نقشه راه زیتون
    جلسه دوم ترسیم نقشه راه زیتون
  • جلسه اول ترسیم نقشه راه زیتون
    جلسه اول ترسیم نقشه راه زیتون
  • روز جهانی زیتون در شورای بین المللی 23 نوامبر 2018
    روز جهانی زیتون در شورای بین المللی 23 نوامبر 2018
  • تشکیل فراکسیون زیتون در مجلس شورای اسلامی 13 آذر 1397
    تشکیل فراکسیون زیتون در مجلس شورای اسلامی 13 آذر 1397
  • بررسی وضعیت قیمت گذاری و نظارت بر محصولات کشاورزی
    بررسی وضعیت قیمت گذاری و نظارت بر محصولات کشاورزی" در اتاق ایران با حضور آقای دکتر فلاح
  • نشست هیات مدیره با انجمن زیتون استان سمنان
    نشست هیات مدیره با انجمن زیتون استان سمنان
  • بررسی موانع تجارت با اسپانیا با حضور نایب رئیس شورا آقای صفری پور
    بررسی موانع تجارت با اسپانیا با حضور نایب رئیس شورا آقای صفری پور
  • جلسه بررسی تعرفه زیتون روغنی و روغن زیتون - هتل ماهک منجیل
    جلسه بررسی تعرفه زیتون روغنی و روغن زیتون - هتل ماهک منجیل

اخبار بازار ایران و جهان

برنامه حمایتی دولت اردن برای ساماندهی تولید و توزیع زیتون

1 file3

اردن یکی از تولیدکنندگان بزرگ میوه و روغن زیتون در جهان به شمار می‌رود و دولت این کشور اخیرا به منظور ساماندهی بهتر تولید و توزیع این محصول، اقدام به ممنوعیت صادرات زیتون و فرآورده‌های حاصل از آن کرده است. بررسی‌ها نشان می‌دهد دلیل اصلی این اقدام دولت، کاهش مشکلات کشاورزان و مصرف‌کنندگان این دانه‌‌روغنی بوده و قرار است با ساماندهی بازارهای محلی، وضعیت تولید و توزیع زیتون در اردن بهبود یابد.

ادامه مطلب...

روز جهانی زیتون در شورای بین المللی (IOC)

F123

مادرید - شب گذشته روز جهانی زیتون در مقر شورای بین المللی زیتون در حضور وزرای کشاورزی اسپانیا لوئیس پلانس، از تونس سمیر تایب ،از مصر عزالدین ابواستیت و بسیاری از مقامات دیپلماتیک معتبر جهان جشن گرفته شد. دبیر اجرایی شورا عبدالطیف قدیرا در پیام خوشامدگویی خود چنین عنوان کرد: حضور شما را در جشن تعهد شورای بین المللی نسبت به بخش زیتون به همراه نمایندگان 5 قاره، خوشامد می گویم . این شورا از زمان تأسیس در سال 1959،  خود را برای تنظیم این بخش مقید دانسته و قصد دارد استانداردهای کلی و استانداردهای کیفیت را در تجارت بین المللی روغن زیتون و روغن های گیاهی و  زیتون های خوراکی تعریف کرده و بسط دهد. ما برای ارتقاء این بخش در تمام زمینه های زنجیره تولید از کشاورز تا مصرف کننده نهایی تلاش می کنیم.

ادامه مطلب...

 

اخبار و اطلاعیه ها

مواد غذایی برای «سیگاری های جدید»

sit food items2 3

به گفته متخصصان طب فیزیکی، نشستن بیش از حد مهمترین عامل ابتلا به بیماری های مزمنی از قبیل دیابت، بیماری های قلبی، سکته مغزی، سندرم متابولیک و ... است.

به گزارش شبکه خبری تهران نیوز،علاوه بر این اصطلاح «سیگاری های جدید» به کسانی اطلاق می شود که روزانه بیش از حد استاندارد می نشینند و این یعنی خطر بی تحرکی برابر است با خطر استعمال دخانیات. گفتنی است نشستن طولانی مدت فرایند التهاب را نیز در بدن افزایش می دهد.

علاوه بر این که انجام فعالیت های بدنی به موقع برای کسانی که مجبورند تمام طول روز را در حالت نشسته کار کنند، ضروری است، مصرف برخی از اقلام غذایی می تواند برخی از مخاطرات بهداشتی ناشی از این روند از جمله التهاب را کم کند

آووکادو منجر به جلوگیری از توزیع چربی بدن در اطراف شکم می شود


آووکادو: مصرف این میوه منجر به کاهش التهاب در سلول های عضلانی، سرکوب مقاومت به انسولین و حتی کمک به کاهش چربی شکمی می شود. یک رژیم غذایی غنی از چربی های اشباع نشده خاصیت دیگری هم دارد و آنهم این که منجر به جلوگیری از توزیع چربی بدن در اطراف شکم می شود.


بذر کتان: یک منبع غنی ضد التهاب حاوی اسیدهای چرب امگا ۳ شناخته شده با نامALAاست. مصرف منظم این نوع امگا ۳ منجر به افزایش توانایی بدن در سوخت و ساز چربی ها می شود.


مصرف انواع توت ها: خوردن این میوه ها منجر به کاهش فرایندهای التهابی در بدن می شود. توت ها حاوی فلاونوئیدهای قدرتمندی به نام آنتوسیانین هستند که منجر به خاموش کردن ژن های التهابی می شوند. علاوه بر این، توت ها حاوی ویتامین ث و رسوراترول هستند که نشان داده شده هر دو منجر به کاهش تاثیرات رادیکال های آزاد در بدن می شوند.

آجیل: انواع آجیل سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳ گیاهی شناخته شده با نامALAهستند که منجر به کاهش فرایند التهاب در بدن می شوند. بادام در میان آجیل ها،غنی از ویتامینEاست؛ آنتی اکسیدانی که منجر به حفاظت از سلول ها در برابر استرس اکسیداتیو (محصول جانبی التهاب) می شود.


آناناس: ماده قدرتمند التهابی به نام بروملین دارد. بهترین مزیت آناناس این است که عوارض جانبی داروهای ضد التهاب را ندارد.


روغن زیتون یکی از بهترین چربی ها برای کنترل وزن است


روغن زیتون: این نوع روغن مانند ایبوپروفن به مبارزه با التهاب می رود. مصرف روغن زیتون همچنین می تواند خطر ابتلا به بیماری های قلبی را با کاهش وزن موثر کم کند. روغن زیتون یکی از بهترین چربی ها برای کنترل وزن است.


زردچوبه: کورکومین موجود در زردچوبه یک ترکیب فعال با خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی است.


سیر: آلیسین موجود در سیر منجر به سوخت و ساز موثر قند خون، کنترل سطح چربی و کاهش سطح التهاب در بدن می شود.


چای سبز: محتوای پلی فنل موجود در چای سبز اکسیر ضد التهابی قوی نسبت به انواع دیگر چای است. چای سبز خاصیت کاهش وزن نیز دارد و مصرف منظم آن در کسانی که بیشتر ساعات روز بی تحرک هستند، توصیه می شود.


https://t.me/iranian_olive_council/1531

آدرس: تهران خیابان مفتح جنوبی نرسیده به مجموعه ورزشی شهید شیرودی کوچه افشار پلاک 8 

تلفن:  8-02188381337   فکس: 02188381339 

img 339206images     opened email envelope 318 44146  telegram